Jesenska opravila

Prejsnji vikedn sem sel v Nagano, poleg Aomorija prestolnica jabolk. Pa ne smucat, ceprav je potem en dan padal sneg, ampak nabirat jabolka. Una ta velka k sem enkrat nekaj pisal o njih. Od Naruちゃん-a oce ima sadovnjak s 120 drevesi in vsako leto s tega oberejo 20ton jabolk?!?!? Sicer sem jaz naivno mislil, da ko bom prisel tja bodo vsa jabolka tako velika. Pa sem hitro dojel, da oni vse to presortirajo. In zdej mi je jasno zakaj je vsako jabolko 4-5 EUR. Cist normalna cena ce morjo vsak primerek ene petkrat prelozit pa pregledt in pl spakirat in …. No res da niso vsa jabolka  mega, ampak jih je 40% kar se meni zdi cist v redu in ta so potem za darila, ja na Japonskem lahko kot darilo dobis jabolko al pa kasno drugo sadje. S temi jabolki si dajo ful za opravit, ne vem kaj vse pocnejo sam en mesec preden jih poberejo populjo vse liste naokoli da lepo sonce na njih sije, da dobijo pravo barvo. Namrec tri kvalitete naj bi mel dolocen jabcek: mora bit tezek. mora met lepo barvo in mora met veliko muho (uno nasprot od peclja) ?) menda so pol dobrega okusa.

Kot vse ostalo na Japonskem je tud obiranje z miljon pravili, kako moras zadevo odtrgat in pol na lahko polozit v kosarco… Mas ene specialne rokavicke za pobiranje jabolk, ja tud to obstaja,  Kosilo ob 12ih in potem pocitek, skupaj eno uro in gas naprej. Nic improvizacije. Menda smo v dveh dneh pobral ene tri tone jabolk, taka mega ekipa eni strici pa Naruちゃん in jaz. Glede na to da jih majo tolk za kosilo dobis francosko solato z jabolki, tempura jabolka, tsukemono v katerem so jabolka… ceprav nekak ni ravno v navadi kuhat jabolka, razn kasnega kompota, cezane pa kasne Waldorfske solate, je to kar krivica, ker ma vse super okus 😛

One response to “Jesenska opravila

  1. Lep post. Zelo.

Leave a comment